AR ŽINAI, KAD...

Plenarinė sesija – teisėkūros proceso finišo tiesioji, komitetų ir frakcijų nuveikto politinio darbo kulminacija. Joje aptariami teisės aktų projektai, balsuojama dėl pakeitimų ir priimami galutiniai teisės aktų tekstai.


DARBOTVARKĖ


 Įrašų prenumerata

2010 m.

Europos geležinkelių tinklo formavime – ir Lietuva

2010-06-15

Ne vienerius metus valstybės institucijose ir kitose įstaigose svarstytas klausimas, kaip įgyvendinti konkurencingą krovinių vežimą Europos geležinkelių tinklu, įgauna pagreitį. Šią savaitę Europos Parlamente (EP) Strasbūre dauguma europarlamentarų pritarė siūlomam reglamentui – diegti bendrą sistemą, kuri pagerins krovinių vežimo sąlygas ir padidins geležinkelių transporto konkurencingumą.


603 EP narių balsais patvirtintame reglamente numatoma įsteigti devynių naujų krovinių vežimo Europoje koridorių tinklą. Jis turėtų palengvinti krovinių pervežimo eismą, pašalinti silpnąsias vietas, trūkumus ir didindamas geležinkelio patikimumą. Siekiama, kad geležinkelių tinklo pranašumu taptų aukštos kokybės infrastruktūra ir krovinių vežimo paslaugos, galinčios užtikrinti punktualumą bei trumpesnį kelionės laiką.

Posėdyje dalyvavęs EP narys Algirdas Saudargas džiaugėsi, kad pagaliau pavyko rasti kompromisą, kuris Lietuvai bus ypač naudingas.

Pasak daugumos europarlamentarų, labiau išvystyti geležinkelio tinklai turi tapti reali alternatyva skrydžiams. Tai parodo ir šių metų įvykis, kuomet dėl vulkaniniu debesų sutriko visa oro erdvė ir dėl to nemažai verslo atstovų patyrė nuostolius.

Skirtingų šalių infrastruktūros valdytojams bendras Europos geležinkelių tinklas padės koordinuoti investicijas ir kartu plėtoti transporto koridorius. Ši iniciatyva geležinkelių įmonėms ir operatoriams krovinių vežimo srityje leis lengviau konkuruoti su kitomis sausumos transporto rūšimis.

Pastarieji metai parodė, kad Europoje vis daugiau krovinių pervežama geležinkelių transportu, todėl bus siekiama didinti krovinių vežimo pajėgumus.


atgal..